عنوان ها






عملکرد1393

 



صفحه اصلي|سايت مراكز|تماس با ما|پست الكترونيك|منشور اخلاقي سازمان|پرتال اداری|English
.::"   سال اقتصاد مقاومتی    ،تولید و اشتغال "   علم برای  عمل مصداق اتم و اکملش،همین کاری است  که فنی و حرفه ای ها  می کنند.  (مقام معظم رهبری مدظله العالی) ::..

مراكز ASD

مراکز ASD

کلیات:

مقدمه :مسایل و چالشهایی پیش روی جامعه درزمینه اشتغال باعث شده تا تامین اشتغال و کاهش بیکاری به عنوان یکی از اهداف اساسی درمدیریت وبرنامه ریزی اقتصادی کشور قلمداد شود .با توجه به عدم جذب یاروند کند جذب قشرتحصیلکرده درسرمایه گذار یها ی کوچک ومتوسط ، درکنار سایر عوامل و پیامدهای فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی ناشی از عدم اشتغال در سطح اقشار تحصیلکرده لزوم برنامه ریزی و سیاستگذاری جدی درسطح کلان حس می شود.عواملی چون رشد سریع فناوری و جهانی شدن، موجب ایجاد فضای کسب و کار پویا و رقابت شدید تر سازمانها، صنایع و بنگاه های تولیدی و خدماتی شده است. از این رو نقش سرمایه های انسانی خلاق و ماهر در بهبود کیفیت کالاها و خدمات، افزایش بهره وری و حتی بهبود شاخص های کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برجسته تر شده است و سازمانها و بنگاه های اقتصادی ناگزیر به جذب نیروی انسانی ماهر یا ارتقای مهارت مداوم نیروی انسانی موجود هستند. از سوی دیگر نهاد های بین المللی همچون: سازمان بین المللی کار، سازمان یونسکو و بانک جهانی به منظور حصول اطمینان از داشتن نیروی انسانی ماهر و روز آمد برای رشد و توسعه کشورها تأکید بر آموزش قبل از کار، آموزش ضمن کار و یادگیری مادام العمر دارند. لذا آموزش های مهارتی برای تامین مربی و تربیت نیروی انسانی ماهر در همه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مورد توجه جدی قرار گرفته است. در سالهای اخیر نرخ رشد دانش آموختگان دانشگاهی افزایش چشمگیری داشته است و کمبود مهارتهای کافی برای استخدام پذیری و کارآفرینی مهمترین چالش فارغ التحصیلان دانشگاهی است.. با توجه به آنکه در ایران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور متولی ارائه آموزش های مهارتی است و با توجه به ضرورت آموزش مهارتهای مورد نیاز بازار کار به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، این سازمان معاونت مهارتهای پیشرفته را به عنوان متولی سیاستگذاری و برنامه ریزی آموزش های مهارت به دانشجویان موظف نموده تا با توجه به اهداف فناوری کشور و نیاز بازار کار، نیروی مورد نیاز را تربیت نماید.

اهداف

* کسب مهارتهای فنی و تخصصی و حضور فعال تر در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی کشور

* افزایش توانمندی فارغ التحصیلان دانشگاهی

* ارتقاء صلاحیت های حرفه ای

*برگزاری کنفراس وهمایش درزمینهمهارتهای پیشرفته

* تاسیس وراه اندازی مراکز آموزشی مهارتهای پیشرفته دردانشگاهها

* ارائه آموزشهای کار آفرینی به منظور افزایش نگاه کار آفرینانه وتوسعه وبهبود اشتغال پذیری دانشجویان

 

 

 

 


فلسفه مراکز
ASD

* آموزش مهارت های پیشرفته مورد نیاز بازار کار به نیروی تحصیلکرده

مراکز جوار دانشگاهی


شاخص های انتخاب دانشگاه
* محل مناسب جغرافیایی
* وجود فضاهای فیزیکی مناسب
* تنوع رشته و مقطع تحصیلی
* استقبال و تمایل بالای دانشگاه
* وجود خوابگاههای دانشجویی


مراکز
ASD استان کرمانشاه

* مرکز
ASD دانشگاه رازی
* مرکز
ASD دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی


خدمات  سازمان آموزش فنی و حرفه ای درمراکز
ASD

*تامین مربیان آموزشهای مهارتی مورد نیاز
* تامین تجهیزات آموزشی مناسب
* مشاوره شغلی دانشجویان
* صدور گواهینامه‌ها/تاییدیه های مهارت برای قبول شدگان درآزمونهای پایان دوه
* تهیه بانک اطلاعاتی از فراگیران                                                                                                    * حمایت ازطرح ها ، مقالات و پایان نامه های علمی و تحقیقاتی کاربردی درزمینه مهارت های پیشرفته

تعهدات دانشگاه  درخصوص مراکز
ASD


* قراردادن ساختمان و فضای آموزشی مناسب مهارتهای پیشرفته (مور توافق در قرار داد /تفاهم نامه )
* مراقبت و حفاظت از کلیه تجهیزات سازمان
* مشارکت در جذب فراگیران علاقمند
* مشارکت جهت تدوین استانداردهای مهارتهای پیشرفته ، برگزاری کنفرانس و همایشهای مشترک درزمینه مهارتهای پیشرفته و سایر همکاریهای  علمی و تخصصی در صورت لزوم
* برگزاری کنفرانس و همایشهای مشترک
 
 الزمات مورد نیاز جهت آموزش

* استانداردهای  آموزشی
* مربیان
* تجهیزات

 

 

 

 

استانداردهای شغل و آموزش

* استاندارد های کار آفرینی
KAB
* استاندارد دوره های آمادگی شغلی (
Employability Skills)
* استاندارد های شایستگی پیشرفته
  *  دوره های مدیریتی، کارآفرینی، کسب و کار و نرم افزارهای تخصصی
  * استانداردهای مهارت با حداقل تحصیلات کارشناسی
  * استاندارد های شغل و آموزش در زمینه های صنعت، خدمات و کشاورزی با حداقل تحصیلات کارشناسی
  * استانداردهای مهارت با حداقل تحصیلات کاردانی
  * استاندارد های شغل و آموزش در زمینه های صنعت، خدمات و کشاورزی با حداقل تحصیلات کاردانی

شرایط مربیان

* دارا بودن تحصیلات دانشگاهی (کارشناسی و بالاتر) مرتبط با دوره
* دارا بودن سوابق تجربی و حرفه ای در ارتباط با موضوع دوره
* دارا بودن توانایی تدریس با رویکرد مشارکتی
* برخورداری از صلاحیت های عمومی و حرفه ای (بر اساس آیین نامه و ضوابط سازمان)
* در بعضی از دوره ها و سرفصل های آموزشی حضور یک نفر دستیار مربی برای کمک به استاد به ویژه در زمینه رسیدگی به تمرین ها و پروژه های فراگیران ضروری است.
*مربیان
KAB منحصرا داشتن تاییدیه / گواهینامه مربیگری از مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی وحرفه ای  سازمان (ITC) و یا گواهینامه مربیگری KAB ازموسسات معتبر بین المللی
تجهیزات
الزام وجود تجهیزات  جهت اجرای آموزش برابراستاندارد
شرایط مکان آموزش

* برخورداری از تکنولوژی مناسب
* دارای میزگرد یا میزکار جداگانه برای هر فرد یا گروهی از افراد (برای انجام تمرین های فردی و گروهی).
* دارای تهویه، نور، خدمات رفاهی و موقعیت مناسب.
* در بعضی از دوره ها و سرفصل ها برخورداری از اتاق های جانبی برای انجام تمرین ها و پروژه های گروهی ضروری است.
* فضای مناسب برای یک کارگاه آموزشی 25 نفره در حدود 80 الی 100 متر مربع پیشنهاد می شود.

 رشته های آموزشی مراکز ASD

1- دوره های کار آفرینی
KAB
2 - دوره های آمادگی شغلی (
Employability Skills)
3- دوره های نرم افزارهای تخصصی                                                                                                                                                                                                                                              
4 - دوره های مهارتهای پیشرفته غیرفنی (از جمله آمادگی شغلی، کسب و کار، مدیریت و...)                                                                                                                     5-
E-Learning

بازديدکنندگان اين صفحه:46404 |بازديدکنندگان امروز:2287|کل بازديدکنندگان:7483050|بازديدکنندگان آنلاين:13|زمان بارگزاري صفحه:0.9555ثانيه