اولین جلسه ی کمیته اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار در فنی وحرفه ای کرمانشاه برگزار شد
اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه جلسه بررسی راهکارهای عملیاتی نمودن دستورالعمل اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار را باحضور کارشناسان و نمایندگان ادارات کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی ، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، اتاق اصناف، تشکلهای کارگری و کافرمایی در سالن جلسات این اداره کل برگزار نمود.
اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه جلسه بررسی راهکارهای عملیاتی نمودن دستورالعمل اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار را باحضور کارشناسان و نمایندگان ادارات کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی ، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، اتاق اصناف، تشکلهای کارگری و کافرمایی در سالن جلسات این اداره کل برگزار نمود.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه با توجه به تشریح دستورالعمل اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کارتوسط معاون آموزش این اداره کل گفت: امروز یکی از دغدغه های اصلی مسئولان نظام معضل بیکاری واشتغال است که امیدواریم با بکارگیری توان و همت مضاعف همه بتوانیم از این بحران به خوبی عبور کنیم.
داود ناصری امید گفت: مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد زمینه های لازم برای اشتغال مولد وپایدار وهمچنین استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و مورد نیاز جامعه بویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش های مهارتی ونیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و برای توسعه وتنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.
وی درخصوص اهداف این دستورالعمل افزود : آشنایی با محیط کسب وکار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال وکارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی بویژه در صنایع دستی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی وجذب نیروی کار مستعد وتوانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروی فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی است.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه اظهارداشت: رقابت بر سر مدرک امروز یکی از مشکلات کاهش فرصتهای شغلی بین جوانان است و توسعه و تشویق فرهنگ مدرکگرایی به تدریج میل به مهارت آموزی را در بین جوانان کاهش داده است.
ناصری امید با تاکید براینکه داشتن مدرک تحصیلی به تنهایی نمیتواند موجب توانمندی جوانان شود گفت: آنچه که امروز نیاز داریم، مهارت است که باید در سطوح مختلف و در صنایع گوناگون قابل رؤیت باشد.
وی با بیان اینکه تمرکز برمدرک گرایی بایستی در راستای توانمند سازی نیروی منابع انسانی باشد ، خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان دورههای مختلف لازم است منطبق بر استعداد خویش مهارت کافی را در حرفه خود به دست آورند.
ناصری امید به دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی نیز اشاره کرد وگفت: این طرح می تواند ضمن توانمند سازی کارورزان آنها با محیط واقعی کار آشنا کرده و زمینه ی اشتغال آنها را فراهم نمایند.
در ادامه مطالبی پیرامون موانع و مشوق های طرح بیان شد.
نظر دهید