معاون آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه:
دانش آموزان باید به فراگیری آموزش های فنی و مهارتی ترغیب شوند
معاون آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: این اداره کل تلاش میکند که با برگزاری جلسات با مسولین آموزش و پرورش استان و بازدید های مکرر آنان از مراکز آموزش فنی و حرفه ای زمینه ی ترغیب دانش آموزان و خانواده های آنان را به یادگیری آموزش های فنی و مهارتی فراهم آورد.

معاون آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: این اداره کل تلاش میکند که با برگزاری جلسات با مسولین آموزش و پرورش استان و بازدید های مکرر آنان از مراکز آموزش فنی و حرفه ای زمینه ی ترغیب دانش آموزان و خانواده های آنان را به یادگیری آموزش های فنی و مهارتی فراهم آورد.
احسان ایمانی هرسینی به بازدید مدیران کانون تربیتی آموزش و پرورش از تجهیزات و امکانات کارگاه های مراکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک ، هایتک و خواهران کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این بازدید ها با هدف آشنایی بیشتر با ظرفیت ها و پتانسیل های مراکز آموزش فنی و حرفه ای بطور مستمر صورت می پذیرد .
وی با بیان اینکه انسان هم هدف توسعه و هم عامل توسعه است بیان داشت: تقویت آموزش های فنی و حرفهای در دوره دوم متوسطه به منظور تربیت سرمایه های انسانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
ایمانی اضافه کرد: رهبر انقلاب نیز در سخنان خود نسبت به وجود مشکل مدرکگرایی در جامعه امروز تذکر دادهاند، و یکی از راهکارهای رفع این مهم را تقویت و رونق عرصه فنی و حرفهای عنوان کردند.
معاون آموزش اداره کل فنی وحرفه ای کرمانشاه اهمیت و قداست کار در آموزه های دینی، تاکید اسناد بالادستی بر توسعه و تقویت آموزشهای فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و همچنین ارتقای توان کارآفرینی کشور نظیر سند چشم انداز، سیاستهای کلی اشتغال و اقتصاد مقاومتی، و بند 76 سیاستهای کلی تدوین برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر افزایش سهم آموزش های مهارتی در نظام آموزشی کشور و شاخصها و نشانگرهای ملی و بین المللی حاکی از ضرورت توسعه آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش است.
وی با بیان اینکه درحال حاضر سهم آموزش های دوره دوم متوسطه به آموزش های فنی و حرفهای و کاردانش بسیار کم است گفت: باید تلاشم کنیم با تشویق و ترغیب دانش آموزان به فراگیری آموزشهای مهارتی زمینه را برای یادگیری مستمر و ارتقای مهارتی آنان فراهم نماییم که بتوانیم سرمایه های انسانی خلاق، نوآور، فن آفرین، کارآفرین و مولد را برای توسعه کشور تربیت کنیم.
ایمانی ادامه داد: سهم عمده آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در نیل به اشتغال، نوآوری درفرآیندهای تولید و ارائه خدمات و همچنین ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینی در جوانان بسیار حائز اهمیت است.
نظر دهید