شعار سال
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • 1402/08/22 - 08:20
  • - تعداد بازدید: 202
  • - تعداد بازدیدکننده: 202
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تقویت حوزه روابط امور بین الملل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،از اولویت های دوره نوین سازمان است

با هدف بررسی راهکارهای تقویت تعاملات دیپلماتیک، به منظور اشتغال آفرینی و خلق ثروت از طریق «مهارت آموزی»، نخستین نشست شورای سیاست گذاری دیپلماسی مهارت برگزار شد.

با هدف بررسی راهکارهای تقویت تعاملات دیپلماتیک، به منظور اشتغال آفرینی و خلق ثروت از طریق «مهارت آموزی»، نخستین نشست شورای سیاست گذاری دیپلماسی مهارت برگزار شد.

نخستین شورای سیاستگذاری «دیپلماسی مهارت» سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال جاری به ریاست «دکتر فتاحی»، مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل، معاونین و کارشناسان حوزه مسابقات ملی و بین المللی مهارت و امور بین الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، فتاحی، مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل با اشاره به اینکه دیپلماسی مهارت مبنای توسعه گسترش مناسبات و تعاملات با دیگر کشورها ست گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای آمادگی دارد با کشورهای دریافت کننده خدمات مهارتی و پیشرو در امر آموزش های فنی و حرفه ای برای تبادل دانش و اطلاعات و ارتقای مهارت تعاملات لازم و بستر را فراهم کند.

در ادامه هر یک از شرکت کنندگان از دو حوزه اموربین الملل و مسابقات ملی و بین المللی مهارت به بیان چالش ها و راهکارهای حوزه دیپلماسی مهارت پرداختند.

در این شورا مقرر شد نسبت به تشکیل  «میز مهارتی» هر کشور و یک نفر به عنوان مسئول آن، جمع آوری سوابق همکاری با سایر کشورها، پیگیری لازم در خصوص تدوین پیش نویس و توافقنامه های مهارتی و انعکاس به کشور هدف، شناسایی همتای هر سازمان در مقوله آموزش های مهارتی، تهیه برنامه ملاقات با سفرای کشورها با هماهنگی وزارت امور خارجه اقدام لازم به عمل آید.

این گزارش می افزاید: مصوب شد همکاران مسلط به زبان های خارجی شناسایی و از ظرفیت های آنان در حوزه امور بین الملل استفاده شده و این حوزه از لحاظ فضای فیزیکی و نیروی انسانی تقویت شود.

این شورا با هدف هماهنگی لازم بین اعضا هر هفته برگزار می شود.

 

 
  • گروه خبری : اخبار مهم,اطلاعیه ها ,اخبار ,اخبار اصلی
  • کد خبر : 107768
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سایر پیوندها
تنظیمات قالب